Навіть найдорожчі шини диски для автотранспорту рано чи пізно доводиться змінювати. Їхній експлуатаційний ресурс не обмежений, а на тривалість служби впливають різні фактори.
Підбір правильного розміру
Базове правило для всіх водіїв – купити резину з типорозміром, який вказаний автовиробником у документації кожної марки машини окремо. Прописується він цифрами і буквами латинського алфавіту – наприклад, 235/45 R17, і розшифровується, як:
- ширина (235 міліметрів) протектора;
- висота (профіль 45%) шини;
- діаметр (17 дюймів) – з такими параметрами потрібно купити диски.
Оскільки умови експлуатації бувають різними, резина заводської комплектації не завжди під них підходить. Для таких випадків у техпаспорті ТЗ вказуються резервні варіанти з мінімальними відхиленнями по параметрах від основного. Альтернативним способом підбору є таблиця розмірів шин і дисків, яка онлайн 24/7 доступна на тематичних форумах.
На скатах з нестандартними параметрами погіршуються основні їздові якості. В тому числі, знижується зносостійкість, через що нові шини купити доведеться швидше, ніж планувалося раніше.
Стан шин
Багато водіїв заради фінансової економії шукають шини, які вже побували в експлуатації. Покришки б/у справді обійдуться дешевше, однак їхнього ресурсу вже точно вистачить на менший період, ніж у нових.
Є й інші питання, над якими варто замислитись:
- Шини могли побувати в аварії. Сучасні технології дозволяють приховати зовнішні пошкодження, однак їздові характеристики будуть значно гірші, а термін служби – коротшим.
- Неправильна експлуатація. Якщо літні шини використовувалися взимку або ж навпаки, їхні їздові і технічні характеристики суттєво погіршені. Як правило, термін служби скорочується мінімум вдвічі.
- Скати в міжсезоння зберігалися у невідповідних умовах. Потрапляння на поверхню прямих сонячних променів, наявність в приміщенні теплових приборів чи хімічних речовин руйнують цілісність резинового матеріалу.
Новими вважаються шини, які випущені протягом останніх трьох років. Дата виробництва вказується у маркуванні чотиризначним числом: перші дві цифри означають тиждень, третя і четверта – рік виготовлення. Чим старші покришки (навіть ті, які лежать на складі), тим гірші їхні характеристики.
Обкатка нових шин
Незалежно від типу нових шин, перед початком їхньої повноцінної експлуатації необхідно провести обкатку. Поверхні всіх скатів обробляються спеціальними мастилами, які захищають резину від механічних пошкоджень. До тих пір, поки є плівка, скати будуть ковзкими навіть на сухих дорогах. Звичайною водою її змити не вдасться – для її усунення потрібний контакт з жорстким дорожнім покриттям.
Процес обкатки не менш корисний і самим водіям. За цей період вони вивчають поведінку шин в різних ситуаціях, що знадобиться при подальшій експлуатації.
Обкатку проводити необхідно з дотриманням певних рекомендацій:
- не перевищувати швидкісний режим;
- мінімізувати їзду по нерівних дорогах, удари об бордюри і т.д.;
- відмовитися від різких старті та екстреного гальмування;
- регулярно контролювати тиск всередині шин.
Обкатка нових покришок не прив‘язана до часу. Кожен виробник встановлює дистанцію, яку необхідно проїхати з дотриманням вище описаних умов. Літнім шинах зазвичай вистачає 300-400 кілометрів, зимовим – від 400 до 600 км, в залежності від їхнього типу.
Дотримуючись цих рекомендацій, автомобільні покришки служитимуть довше. Важливо також купити під шини диски з відповідним діаметром, які захистять їх від додаткових навантажень і небажаних пошкоджень.